Min tjänst fungerar inte

Svar: Om det är något med dina tjänster som inte fungerar ska du alltid felanmäla till din tjänsteleverantör som då gör en felsökning. Om felet ligger hos stadsnätet så skickar leverantören ärendet vidare till oss på Sandviken Energi.

Innan du gör en felanmälan kan det vara bra att gå igenom följande steg:

  • Kontrollera att kablarna är hela och sitter fast ordentligt i all utrustning.
  • Starta om all din utrustning: mediabox, router, dator och andra boxar för att se om en omstart hjälper.
  • Om du kan, testa att tillfälligt koppla in en dator med nätverkskabel direkt i bredbandsuttaget eller direkt i mediaboxen om du har en från Sandviken Energi för att försäkra dig om att det inte är något fel på din router.

Hjälper inte något av ovanstående steg så ska du kontakta din tjänsteleverantör. För kontaktuppgifter, gå till Tjänster > Alla leverantörer och leta upp din leverantör.