Hur beställer jag en tjänst?

Svar: Det finns två sätt att beställa en tjänst. Beställ och aktivera den direkt här i tjänsteportalen eller beställ den direkt av tjänsteleverantören.

Observera!
Om du har särskilda personuppgifter ska du inte registrera dig här  i  Sandviken Energis kundportal  utan du ska istället vända dig direkt till den tjänsteleverantör du vill teckna tjänst med. Du hittar deras kontaktuppgifter under respektive tjänst eller genom att klicka in direkt på leverantören under Alla leverantörer.

Aktivera en tjänst här i portalen:
Genom att beställa och aktivera tjänsten här i portalen kommer du igång med tjänsten inom fem minuter. Det här fungerar enbart om du sitter direkt inkopplad i ditt bredbandsuttag i din lägenhet och du har registrerat ett konto. Det är enbart internettjänster som går att aktivera och du ser vilka det är genom att en Aktivera-knapp syns på den tjänsten. Andra tjänster än internet kräver särskild utrustning från tjänsteleverantören, som t.ex. en tv-box, därför går de tjänsterna inte att aktivera direkt utan behöver beställas av tjänsteleverantören.

Beställ direkt av tjänsteleverantören:
Du kan alltid höra av dig direkt till tjänsteleverantören om du har frågor om någon tjänst eller om du vill beställa. Du hittar deras kontaktuppgifter under respektive tjänst eller genom att klicka in direkt på leverantören under Alla leverantörer.